In 2018 hebben we regelmatig met inwoners, ondernemers en partners in de stad gesproken. Met de introductie van Stadsgesprekken in 2018 is er verder vorm gegeven aan de dialoog met de stad. De afdeling Communicatie is hier nauw bij betrokken. Ook op andere momenten, zoals bij bewonersavonden, speelt de afdeling communicatie een prominente rol om ervoor te zorgen dat ‘het goede gesprek’ gevoerd wordt.
Verder is er in 2018 verder ingezet op een verdere ontwikkeling van onze verschillende communicatiekanalen. De belangrijkste ontwikkeling waarin we geïnvesteerd hebben is digitalisering. Om hierin bij te blijven proberen we zoveel mogelijk de goede content op de juiste online kanalen zichtbaar te maken.
In het communicatiever maken van de organisatie worden er steeds meer trainingen verzorgd waarin het belang van tijdige en juiste communicatie (bijv. bij projecten in de wijk) onderstreept wordt.
Ook heeft de Nieuwskamer in 2018 een verdere doorontwikkeling doorgemaakt. Waar we in 2017 begonnen met een pilot, is de Nieuwskamer inmiddels de centrale plek waar alles wat er in gedrukte media, op radio, tv en online gezegd en geschreven wordt over Almere bij elkaar komt. Op deze manier werken we aan het van ‘buiten naar binnen’ halen.